کسب و کار آرایشی بهداشتی چقدر سود دارد؟
نوشته شده توسط : علی سجادی

در دنیای امروز صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی همواره در حال رشد و پیشرفت است. با وجود خیل عظیم جمعیت جوان در دنیا بازار این صنف بسیار گسترده است و سرانه مصرف لوازم آرایشی در دنیا بسیار بالاست. جالب است بدانید ایران در دنیا به عنوان دومین مصرف‌کننده لوازم آرایشی در دنیا شناخته می‌شود. شاید بسیاری از افراد با خود اینگونه فکر کنند که، راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی کار ساده‌ای است و به راحتی می‌توان آن را انجام داد ولی، اینطور نیست و این امر نکات پیدا و پنهان زیادی دارد و در این نوشتار آنها را بررسی خواهیم کرد.

برای داشتن یک برند بزرگ باید در ابتدای کار یک نام زیبا داشته باشید و بعد آن را به عنوان برند خود ثبت کنید اگر شرایط و زمانش را ندارید میتوانید از سایت بورس برند، برند آماده آرایشی بهداشتی با قیمت مناسب بخرید.

در این نوشتار هزینه راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، مزایا و معایب، مقایسه فروشگاه اینترنتی و فیزیکی، بهترین مکان برای فروشگاه، نحوه اخذ جواز کسب فروشگاه لوازم آرایشی و عمده‌فروشی‌های لوازم آرایشی و بهداشتی را بررسی خواهیم کرد. پس از مطالعه این مقاله در صورت بروز هرگونه ابهام می‌توانید از طریق ثبت سوالات خود در قسمت دیدگاه‌ها، پاسخ خود را در اسرع وقت دریافت نمایید. پس از مطالعه این مقاله می‌توانید پاسخ سوالاتی همچون موارد زیر را بیابید.

 

آیا فروش لوازم آرایشی سود دارد؟

 

برای مغازه لوازم آرایشی چقدر هزینه لازم است؟

 

برای فروش لوازم آرایشی چه باید کرد؟

 

چگونه یک مغازه لوازم آرایشی بزنیم؟

 

 

آشنایی با شغل فروشگاه لوازم آرایشی

شاید با خود فکر کنید شغل فروشگاه لوازم آرایشی فقط مربوط به فروش لوازم آرایشی و بهداشتی است اما تعریف بهتری که از این شغل می‌توان داشت این است که، یک فروشگاه لوازم آرایشی به مردم کمک می‌کند که زیباترین خودشان باشند و در نتیجه اعتماد به نفس آنها بالاتر خواهد رفت. در صورتی که شما نیز از دسته افرادی هستید که علاقه به آرایش و زیبایی دارید، این شغل برای شما مناسب خواهد بود. صنعت فروش لوازم آرایش یکی از بزرگترین تجارت‌ها در سطح جهان است و جالب است بدانید در سال ۲۰۱۵ فقط در آمریکا ۵۶.۲ میلیارد دلار لوازم آرایش خریداری شد و فروشندگان لوازم آرایش ۱۵ درصد از این مبلغ را سود کردند و این یعنی ۸.۵ میلیارد دلار! برای ورود به این صنعت بزرگ و درآمدزایی، ۲ روش عمده وجود دارد:

 

ایجاد فروشگاه فیزیکی لوازم آرایشی و بهداشتی

ایجاد فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی به تنهایی

فروشگاه اینترنتی یا فیزیکی برای شغل لوازم آرایشی و بهداشتی

فروشگاه اینترنتی یا فروشگاه فیزیکی

 

تا همین چند سال پیش هر زمان که صحبت از راه اندازی یک تجارت می‌شد، بسیاری از افراد به احداث یک مغازه فکر می‌کردند. اما در زمان‌های اخیر و مخصوصاً پس از پاندمی کرونا، فروشگاه‌های اینترنتی نیز دستخوش تحول شدند. در حال حاضر امکان درآمدزایی از طریق فروشگاه‌های اینترنتی به تنهایی نیز وجود دارد اما بزرگترین مشکل آنها نیاز به صرف زمان بیشتر نسبت به فروشگاه‌های فیزیکی برای درآمدزایی می‌باشد. همچنین در فروشگاه‌های فیزیکی امکان استفاده از فروشگاه‌های اینترنتی نیز وجود دارد. اما از طرف دیگر هزینه‌ای که برای راه‌اندازی مغازه لوازم آرایشی نیاز است نسبت به فروشگاه‌های اینترنتی به تنهایی، بیشتر است.

 

میزان درآمد لوازم آرایشی و بهداشتی

شاید برای شما نیز این سوال به وجود آید که آیا فروشگاه لوازم آرایشی سود دارد؟ یا سود فروشگاه لوازم آرایشی چند درصد است؟ برای پاسخ به این سوال لازم است این نکته را بدانید که میزان درآمد یک فروشگاه لوازم آرایش کاملا بستگی به کامل بودن اجناس داخل فروشگاه، مکان فروشگاه، میزان شناخته شدن برند مورد نظر و بسیاری عوامل دیگر دارد. نکته‌ای که در این رابطه وجود دارد این است که درآمد این صنف کاملاً ثابت شده است و طبق تحقیقات با وجود مشکلات اقتصادی درآمد بالایی برای این صنف انتظار می‌رود. به عنوان مثال در حالت معمول در صورت راه‌اندازی اصولی، درآمد یک لوازم آرایشی می‌تواند در حدود ۳۰ میلیون تومان باشد (در سال ۱۴۰۰).

 

مزایا و معایب راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی

یکی از مهمترین اقدامات برای راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، اطلاع از مزایا و معایب این امر می‌باشد. در قسمت زیر می‌توانید چند نمونه از این مزایا و معایب را مشاهده نمایید:

 

مزایای شغل لوازم آرایشی و بهداشتی

اولین مزیت راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی، میزان فروش بالا و بازار هدف گسترده است. همانطور که در قسمت‌های قبل بیان شد، ایران دومین کشور دنیا از نظر مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی است و این امر ثابت می‌کند که درآمد یک فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی می‌تواند بالا باشد.

مزیت بعدی که می‌توان برای صنف آرایشی و بهداشتی در نظر گرفت، عدم نیاز به تخصص به خصوصی برای کار در صنف است.

حاشیه سود بالا یکی دیگر از مزایای کار در صنف لوازم آرایشی می‌باشد. با توجه به اینکه برای تعیین سود لوازم آرایشی در ایران قانون محکمی وجود ندارد و همچنین میزان تقاضا برای این کالا بالا است، امکان سود بالا در این صنف وجود دارد. حتی در سطح جهانی نیز میزان سود لوازم آرایشی بالا است. طبق تحقیقات میزان حاشیه سود لوازم آرایشی به طور میانگین ۴۰ درصد است که در برخی مواقع تا ۸۰ درصد سود نیز مشاهده شده است.





:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: